Periodontoloji (Diş Eti Hastalıkları)

Periodontoloji, dişleri çevreleyen sert ve yumuşak dokuların klinik ve mikroskopik yapısını inceleyen, bu dokuları etkileyen hastalıkları teşhis eden, tedavilerini uygulayan ve sonrasında kazanılan sağlığın idamesini sağlayan diş hekimliği dalıdır. Periodontal hastalık ise, diş eti ve dişleri çevreleyen bu yumuşak ve sert dokuları etkileyen iltihabi durumdur.

İmplant diş yerleştirme işlemi ne kadar sürer?

Yerleştirilecek bölgeye ve implant diş sayısına bağlı olmakla beraber ortalama 30-60 dakika arasında süren bir işlemdir.

İmplant diş yerleştirildikten sonra neler yiyebilirim?

Diş hekiminiz operasyonu takip eden birkaç gün için size yumuşak yiyeceklerin ağırlıkta olduğu bir diyet önerecektir.

Dental İmplant bakımında benim rolüm nedir?

Fırçalama ve diş ipi kullanımı evde yapılacak tedavileri kapsamakla birlikte düzenli olarak diş hekimine gitmeniz gerekmektedir.

İmplant dişlerin ömrü ne kadardır?

Uygun şekilde kullanılıp, bakımı yapıldığı takdirde 40 yılı aşkın süre ile implantlarınız size hizmet edecektir. Megadentist implantdişleriniz için ömür boyu yenileme garantisi sunmaktadır.

Eğer implant diş kemikle birleşmez ve başarısız olursa ne olur?

İmplant bulunduğu yerden çıkartılır ve o bölgenin iyileşmesi beklenir. Yeterli süre sonunda mevcut kemik uygun ise başka bir implant o bölgeye yerleştirilir.

İmplant dişler sigorta kapsamında mıdır?

Çoğu işlem gibi dental implantta sigorta kapsamına girmemektedir. Diş hekimlerimiz sizler için uygun ve avantajlı ödeme seçenekleri sunmakadır.

Gönder

Periodontoloji Tedavisi

Periodontal hastalıklar, uzman hekimlerce uygulanan tedavilerle büyük bir ölçüde önlenebilmekte ve kontrol altına alınabilmektedir. Bu noktada önemli olan unsurlardan biri, diğer tüm hastalıklarda da olduğu gibi tedaviye erken başlanmasıdır. Diğeri ise, periodontoloji uzmanı tarafından hastaya, diş ve diş etlerinin etkin biçimde temizleyebilmesine yönelik eğitim verilmesidir. Böylelikle geri kazandırılan sağlık koruma altına alınmış olur.

Şu unutulmamalıdır ki, diş eti hastalıkları kendi kendine veya bilinçsiz şekilde ilaçlar kullanarak (antibiyotik, gargara, vitaminler gibi) iyileşmez. Mutlaka bir diş eti uzmanı tarafından tedavi edilmesi gerekir.

Diş eti hastalığının erken dönemlerinde, özel dental aletler kullanılarak diş taşları ve plak tabakaları diş etlerinden uzaklaştırılır. Bu temizliğin yanında kök yüzeyi düzleştirmesi (küretaj) işlemi de uygulamak gerekebilir. Diş eti tedavisin başlangıç aşamasında, diş eti kenarlarına uyumu olmayan veya şekli doğru olmayan protezler düzeltilir, çürük dişler tedavi edilir, kötü yapılmış dolgular restore edilir, kurtarılamayacak haldeki dişler çekilir. Bu işlemlerle diş ve diş etlerinde bakterilerin üremesini kolaylaştıran faktörler ortadan kaldırılır.

Daha ilerlemiş vakalarda ise cerrahi müdahale gerekebilir. Cerrahi müdahaleyle diş etlerinin derin ceplerdeki diş taşları ve hastalıklı dokular temizlenir, kök yüzeyi düzleştirilir ve diş etleri kolay temizlenebilir bir yapıya kavuşturulur.

Diş Eti Hastalıklarının Belirtileri

• Ağız kokusu
  • Dişlerin sallanmas,
  • Diş etlerinde çekilme
  • Soğuk içeceklere karşı hassasiyet
  • Dişlerin eskisi gibi kapanmaması
  • Dişleri fırçalarken, diş etlerinde meydana gelen kanama
  • Dişler arasında yeni oluşan aralıklar
  • Ağızda sürekli olarak oluşan yaralar
  • Diş etlerinde meydana gelen şişlik ve kızarıklıklar

Herhangi bir sorunuz mu var?