Görünmez Tel Tedavisi

Megadentist ile kusursuz bir gülüşe sahip olabilirsiniz!

Sağlıklı ve etkileyici bir gülüş, sosyal hayatınızda avantaj sağlayan faktörler arasında yer alır. Ancak çoğu zaman güzel bir gülüş için yalnızca diş beyazlığı yeterli olmayabilir. Diş ve çene yapınızın düzenli olması, gülüşünüzü iyi ve çekici hale getiren önemli bir unsurdur.

Görünmez tel tedavisi ile diş ve çene yapınızı düzenli hale getirerek mükemmel bir gülümseye imza atmaya ne dersiniz?

Görünmez Tel Tedavisi Nedir?

Estetik kaygılar, insanı ağız sağlığı konusunda çeşitli kararlar almaya iter. Diş ve çene yapısındaki bozuklukların giderilmesi için ortodontik tedavilere ihtiyaç duyulur. Ancak estetik kaygı taşıyan birçok kişi tarafından görünen diş telleri tercih edilmez. Bunun yerine kişiye özel tasarlanan ve dişlerin iç kısmına takılan altın alaşımlı görünmez tel tedavisi tercih edilir.

Lingual ortodonti olarak da adlandırılan bu tedavi yöntemi, özellikle son yıllarda estetik kaygı taşıyan birçok kişi tarafından tercih edilir. Görünmez tel tedavisi ile diş telleri, dişlerin arkasına yerleştirildiğinden diş veya çene yapısında bozukluk yaşayan ancak estetik açıdan kaygı duyan kişiler için özel olarak uygulanan ortodontik tedavi yöntemidir. Görünmez tel tedavisi olarak adlandırılan bu yöntem, diş ve çene yapınızdaki bozuklukların giderilmesine olanak sağlar.

Bu tedavi yönteminde geleneksel diş tellerinin aksine diş braketleri, dişlerin arka yüzeyine sabitlenir. Bu nedenle dışarıdan bakıldığında ağız içinde diş teli olduğu belli olmaz. Genellikle yetişkin yaşa sahip kişilerin tercih ettiği görünmez tel tedavisi, çocuklara da uygulanabilir.

Görünmez Tel Tedavisinin Avantajları

Görünmez tel tedavisi sırasında braketler dişlerin arkasına takıldığından dişlerin ön yüzeyinde hijyen korunur.

Dışarıdan bakıldığında belli olmaz.

Şeffaf plak tedavisine göre görünmez tel tedavisi daha uygun fiyatlıdır.

Tedavi sonrasında yamukluklar tamamen giderilerek daha estetik bir görünüm kazanırsınız.

Yaş fark etmeksizin her hastaya uygulanabilir.

Kişilerde alerjik reaksiyona neden olmaz.

Görünmez diş telleri olarak da adlandırılan bu ortodontik tedavi yöntemi, yediden yetmişe her yaştan hastaya uygulanabilir. Görünmez tel tedavisi, genel olarak toplumsal rollere sahip kişiler tarafından tercih edilir. Lingual ortodonti tedavisi için uygun kişileri:

• Çene yapısında dengesizlik olan kişiler,
  • Dişlerinde öne doğru kayma yaşayanlar,
  • Estetik kaygısı olan kişiler,
  • Sosyal yaşantısı sebebiyle görünümüne önem verenler,
  • Ortodondik tedavi gerektiren, genel sorunları olan kişiler,
  • Diş gıcırdatma alışkanlığı bulunan kişiler

olarak sıralayabiliriz.

Ortodontik tedavi süresi, hastaların ortodondik tedavi prosedürüne ve ortodontik problemine göre değişiklik gösterebilir. İstenilen sonuca ulaşıncaya kadar sürdürülen ortodontik tedavi için ortalama 1 yıl süreceğinden bahsedebiliriz. Ancak bazı bireylerin biyolojik yapılarına, problemin şiddetine, diş ve çene kemiği sağlığına göre bu süre 2 yılın üstüne de çıkabilir

Ortodonti tedavisi yaş sınırı için kesin bir yaş aralığı vermek çok doğru olmayacaktır. Ancak, çok küçük yaşlarda, henüz diş oluşumu tamamlanmadığı için ortodontik tedavi çoğunlukla mümkün olmamaktadır.

Ortodontik açıdan tedaviye ihtiyaç duyulan durumlar ne kadar erken tespit edilirse, tedavi süreci ve sonuç o kadar başarılı olmaktadır. Bu yüzden 7 yaşından itibaren düzenli diş hekimi kontrolü önerilmektedir. Ön çapraz kapanış, ön dişlerin dışarıya doğru fırlaması, üst çenedeki darlık gibi durumlar bu yaşlarda kendini belli edebilen sorunlardır. Ortodontik tedaviye çocuk yaşta başlanması, elbette birçok açıdan avantajlıdır; ancak günümüzde ortodontik tedavi, yetişkin hastalarda da sık sık uygulanmakta ve başarılı sonuçlar alınmaktadır.

Ortodontik tedavi sürecinde uygulanan diş telleri ve braketler dişleri çürütmez; ancak sabit diş teli uygulanmış hastaların diş hijyenine her zamankinden daha fazla önem vermeleri gerekmektedir. Eğer ağız hijyenine gereken önem verilmez ise teller ağızda uzun süre kaldığından dişlerde çürüklere neden olabilir. Bu durum, hareketli ortodontik tedaviler için geçerli değildir. Apareyler çıkarılabildiği için rahatlıkla temizlenebilmektedir.

Diş tellerinin dişe uygulanması aşamasında hasta herhangi bir acı hissetmez; ancak diş telleri takıldıktan sonra 7 ila 10 günlük bir zaman dilimi, diş tellerine adaptasyon dönemi olarak belirtilebilir. Bu dönemde konuşma, yemek yeme, gülümseme sırasında dudak ve yanak hareketleri nedeniyle oluşan sürtünmeden bir miktar acı hissedilebilir. Kısa bir süre sonra dudaklar ve yanaklar tellere ve braketlere alışır ve bu muhtemel hassasiyet son bulur.

Ortodontik tedavi sonrasında dişlerin tekrar bozulma ihtimali, dişlerin tedavi öncesi durumuna ve problemin türüne bağlı olarak değişmektedir. Örneğin, ayrık diş probleminde tedavi sonrasında da dişlerin yeniden ayrılması söz konusu olabilirken çapraz kapanış gibi durumlarda sorunun tekrarlama ihtimali çok azdır. Dişlerin eski haline dönmesini engelleyen bazı önleyici tedaviler vardır. “Retainer” ya da “pekiştirme” olarak adlandırılan bu tedaviler uygulandığında sonucun kalıcı olması sağlanabilir. Aktif tedavi ve pasif tedavi olarak ikiye ayrılan ortodonti tedavisinin aktif tedavi sürecinde, dişlerin yeri değiştirilirken pasif tedavi sürecinde ana tedavi pekiştirilir ve dişlerin konumu korunarak dişlerin sabitlenmesi amaçlanır.