Diş Muayenesi

Diş muayenesi için doğru adres Megadentist. Hemen randevunuzu oluşturun, dişlerinizi muayene edelim.

Diş muayenesi, diş, diş eti ve ağız sağlığının ayrıntılı kontrolden geçirilmesi amacıyla uzman diş hekimleri tarafından yapılan işleme denir. Diş muayenesi ile dişlerde yaşanan veya yaşanabilecek problemlerin önüne geçilmiş olur.

Diş hekimi, dişleri, diş etini ve ağzı kapsamlı muayeneden geçirir. Hastalık veya diş problemleri varsa tespit eder. Eğer dişlerde veya diş etlerinde sağlık problemi varsa tanı koyar ve tedaviye başlar. Diş muayenesi ile diş sağlığı problemleri artmadan önlenmiş olur.

Diş muayenesine her ne kadar herhangi bir şikayet söz konusu olduğunda gidilse de ağız ve diş sağlığı vücut sağlığı açısından önemlidir. Bu kapsamda diş muayenesine düzenli aralıklarla gidilmelidir. Rutin diş kontrollerinin ihmal edilmesi halinde diş çürükleri başta olmak üzere birçok rahatsızlık ortaya çıkmaktadır.

Çocuklarda diş muayenesine ilk defa dişi çıktığında götürmek gerekir. Süt dişlerin de diş hekimi tarafından kontrol edilmesi diş sağlığı açısından gereklidir. Herhangi bir problem olup olmadığına bağlı olarak ne zaman kontrole gidilmesi gerektiği ile ilgili diş hekimi yönlendirme yapar.

Oral diagnoz, ağız, diş ve diş eti ile ilgili ortaya çıkan hastalıkları tanı ve tedavi kriterlerini inceleyen daldır. Bu alanda gelişim kusurları ve anomaliler de ele alınmaktadır.

Oral diagnoz; ağız içi (intraoral) ve ağız dışı (extraoral) olmak üzere iki ana gruba ayrılır. Temel bilimsel çalışmalar ise dört grupta ele alınır.

• Semptomların tanımı
  • Sendromların tanımı
  • Tanı yöntemleri
  • Tanıya götüren laboratuvar – radyolojik – patolojik uygulamaların tespiti

Ağız, diş ve çene radyolojisi; ağız, diş ve çene bölgesindeki hastalıkların tanısının konulduğu ana bilim dalıdır. Radyolojide röntgen alınarak patoloji ile anomalilerin belirlenmesi hedeflenir.

Ağız, diş ve çene radyolojisinde genellikle 2-3 dişi gösteren “periapikal röntgen” ve çene kemiklerini gösteren “panoramik röntgen” kullanılır.

Dijital radyografi aygıtı ise film üzerindeki renk ve ışık oynamaları ile ayrıntılı bir görüntüleme yakalanır. MR ve BT görüntüleme ile eklem tedavisinde ve implant uygulamalarında hastaların tanı ve tedavisi yapılmaktadır.

Ağız ve diş hastalıklarının tanısını koyan ağız, diş ve çene radyolojisi hastaların ilk muayene alanıdır. Doğru teşhis ile hastanın doğru tedavi süreci başlayabilir. Hasta için gereken tedaviyi yönlendirir.