Invisible Braces

Güzel görünüme sahip sağlıklı dişler hem sağlık hem de sosyal hayat açısından oldukça önemlidir. Dişlerin yüze uygun, sağlıklı ve estetik görünmesi kişinin hem fizyolojik hem de psikolojik açıdan mutlu olmasını sağlar. Bu nedenle kişilerin ihtiyaçlarına ve isteklerine göre estetik gülüşler tasarlanabilir. Kişiye özgü analizler yapılarak kişiye en uygun olacak gülüş tasarımı yapılır.

Kişilerin gülüş tasarımı işlemlerinden kendilerine uygun olanı seçebilmesi için bu konu hakkında bilgi edinmeleri gerekir. Telsiz ortodonti ya da halk arasındaki ismi ile şeffaf plak tedavisi, gülüş tasarımı için yapılan işlemler arasında bulunur. Estetik bir gülüş için sıkça tercih edilen gülüş tasarımı işlemlerinden biridir.

Şeffaf Plaklı Tedavi Nedir?

Telsiz ortodonti tedavisi veya şeffaf plak tedavisi, klasik metal ya da porselen teller olmadan, 3 boyutlu yazıcılarla kişiye özel hazırlanan şeffaf plaklar ile yapılan ortodontik tedavidir. Çapraşık ve aralık dişler, yanlış kapanış tedavileri, çene genişletilmesi gibi tedaviler için kullanılan bir ortodonti tedavisidir.

Şeffaf plakların uygulandığı çeşitli ortodontik bozukluk vardır. Şeffaf plaklı tedavi, dişlerin çaprazlığı ve ayrıklığı gibi bozukluklarda uygulanmaya uygun olan bir tedavidir. Aynı zamanda çene genişletilmesi ve yanlış ağız kapanışı gibi sorunlarda başvurulur.

• Şeffaf plaklı tedavi, en iyi estetik tedavi seçenekleri arasında yer alır.
  • Herhangi bir tel görünümü olmadan yapılan bu ortodontik tedavide çıkartılabilen şeffaf plaklar sayesinde istenilen zamanda tedaviye ara verebilme şansı vardır.
  • Normal tel tedavisinde dişlere teller ile kuvvet verilerek bir ay beklenir. Bu durum verilen kuvvetin daha fazla olması ile ağrı gibi olumsuz hisler yaratır. Metal teller ile meydana gelen bu ağrı şeffaf plaklı tedavide minimum seviyededir. Haftalık değiştirilen plaklar, ağrı ve konforsuzluk hissini en az seviyeye indirir.
  • Şeffaf plaklı tedavide, plakların pürüzsüz olması sebebi ile batma ve yara meydana gelmez.
  • Şeffaf plak takılıp çıkarılabildiği için ağız hijyeninin en iyi şekilde sağlanabilmesi konusunda da yardımcıdır.
  • Şeffaf bir görünümü olması sebebi ile dışarıdan bakıldığında kolaylıkla fark edilmez ve estetik olarak daha güzel bir görüntü verir.
  • Bazı durumlarda daha hızlı ve kolay sonuç veren bir tedavidir.

Diş ölçüleri hastalardan 3 boyutlu bir tarayıcı tarafından taranır. Kişiye özel şeffaf plak, 3 boyutlu yazıcılar tarafından hazırlanır. Dişlerin haftalık değişimleri bir simülasyon hazırlanarak hastaya ve doktora gösterilir. Dişlerin final görünümleri her iki taraftan onay alındıktan sonra plaklar teslim edilir. Hastalar her plağı haftalık süreçler ile değiştirir. Değişen her plak ile dişler final görünümüne daha da yaklaşır ve düzelir.

Megadentist, şeffaf plak tedavisindeki deneyimi ile dişlerinde bozukluk olan hastalara kaliteli ve güvenilir hizmet verir. Dünyanın çeşitli yerinden gelen hastalara şeffaf plak tedavisi hizmeti veren Megadentist, ortodonti alanındaki bütün bilgi ve tecrübeleri ile sayısız hastaya estetik gülüşe ve sağlıklı dişlere sahip olmanızı sağlar.

Ortodontik tedavi süresi, hastaların ortodondik tedavi prosedürüne ve ortodontik problemine göre değişiklik gösterebilir. İstenilen sonuca ulaşıncaya kadar sürdürülen ortodontik tedavi için ortalama 1 yıl süreceğinden bahsedebiliriz. Ancak bazı bireylerin biyolojik yapılarına, problemin şiddetine, diş ve çene kemiği sağlığına göre bu süre 2 yılın üstüne de çıkabilir

Ortodonti tedavisi yaş sınırı için kesin bir yaş aralığı vermek çok doğru olmayacaktır. Ancak, çok küçük yaşlarda, henüz diş oluşumu tamamlanmadığı için ortodontik tedavi çoğunlukla mümkün olmamaktadır.

Ortodontik açıdan tedaviye ihtiyaç duyulan durumlar ne kadar erken tespit edilirse, tedavi süreci ve sonuç o kadar başarılı olmaktadır. Bu yüzden 7 yaşından itibaren düzenli diş hekimi kontrolü önerilmektedir. Ön çapraz kapanış, ön dişlerin dışarıya doğru fırlaması, üst çenedeki darlık gibi durumlar bu yaşlarda kendini belli edebilen sorunlardır. Ortodontik tedaviye çocuk yaşta başlanması, elbette birçok açıdan avantajlıdır; ancak günümüzde ortodontik tedavi, yetişkin hastalarda da sık sık uygulanmakta ve başarılı sonuçlar alınmaktadır.

Ortodontik tedavi sürecinde uygulanan diş telleri ve braketler dişleri çürütmez; ancak sabit diş teli uygulanmış hastaların diş hijyenine her zamankinden daha fazla önem vermeleri gerekmektedir. Eğer ağız hijyenine gereken önem verilmez ise teller ağızda uzun süre kaldığından dişlerde çürüklere neden olabilir. Bu durum, hareketli ortodontik tedaviler için geçerli değildir. Apareyler çıkarılabildiği için rahatlıkla temizlenebilmektedir.

Diş tellerinin dişe uygulanması aşamasında hasta herhangi bir acı hissetmez; ancak diş telleri takıldıktan sonra 7 ila 10 günlük bir zaman dilimi, diş tellerine adaptasyon dönemi olarak belirtilebilir. Bu dönemde konuşma, yemek yeme, gülümseme sırasında dudak ve yanak hareketleri nedeniyle oluşan sürtünmeden bir miktar acı hissedilebilir. Kısa bir süre sonra dudaklar ve yanaklar tellere ve braketlere alışır ve bu muhtemel hassasiyet son bulur.

Ortodontik tedavi sonrasında dişlerin tekrar bozulma ihtimali, dişlerin tedavi öncesi durumuna ve problemin türüne bağlı olarak değişmektedir. Örneğin, ayrık diş probleminde tedavi sonrasında da dişlerin yeniden ayrılması söz konusu olabilirken çapraz kapanış gibi durumlarda sorunun tekrarlama ihtimali çok azdır. Dişlerin eski haline dönmesini engelleyen bazı önleyici tedaviler vardır. “Retainer” ya da “pekiştirme” olarak adlandırılan bu tedaviler uygulandığında sonucun kalıcı olması sağlanabilir. Aktif tedavi ve pasif tedavi olarak ikiye ayrılan ortodonti tedavisinin aktif tedavi sürecinde, dişlerin yeri değiştirilirken pasif tedavi sürecinde ana tedavi pekiştirilir ve dişlerin konumu korunarak dişlerin sabitlenmesi amaçlanır.