Ortodonti Hizmetlerimiz

Ortodonti Tedavisi Nedir?

Ortodonti, alt ve üst çeneler ile diş çapraşıklıklarının düzeltilmesi ile uğraşan bir diş hekimliği branşıdır. Hangi yaşta olursa olsun, tedavi edilmeyen ortodonti problemleri kötüye doğru gider. Çapraşık ve kötü konumlanmış dişleri temizlemek daha zor olduğu için periodontal (diş eti) hastalıklara yakalanma ve diş çürüğüne bağlı olarak dişlerin erken kaybedilmesi riski vardır. Bunların yanında bozuk kapanışlar ve erken diş temasları ise diş yüzeylerinin anormal aşınmasına, çiğneme ve konuşmada zorluklara, dişlere gereğinden fazla yük gelmesine, bunun sonucu olarak da kök ucu lezyonlarının oluşmasına, destek kemik ve diş eti dokularının tahribatına yol açar.

Çapraşık dişler aynı zamanda görünüşü de etkiler. Ortodontik tedavi ile daha sağlıklı bir ağıza, daha estetik bir görünüme ve daha uzun süre ağızda kalacak dişlere sahip olunabilir.

blank

Ortodontik tedavi ihtiyacını sadece diş hekimi veya ortodontist belirleyebilir.

• Ortodontik tedavide özellikle geç kalınmaması gereken durumlar:
  • Dengeli olmayan yüz ve çene yapısı
  • Ağızdan solunum
  • Parmak emme, tırnak yeme, yanak/dudak ısırma gibi kötü alışkanlıklar
  • Uzun süre emzik ve biberon kullanma
  • Çiğneme ve konuşmada zorlanma
  • Aşırı ileride veya geride konumlanan çene yapıları
  • Önde konumlanmış dişler
  • Süt dişlerin erken veya geç kayıpları
  • Alt ve üst dişlerin hiç temas etmemesi veya fazla iç içe olması

Ortodontik Tedaviye Ne Zaman Başlanmalıdır?

Küçük yaşta başlanan ortodontik tedavilerin hasta ve hekim açısından olumlu sonuçları olsa da erişkin yaştaki insanlara da ortodontik tedavi uygulanmaktadır. Ortodontik tedavilerin süresi vakaya göre belirlense de bu süre 6 ay ile 36 ay arası değişebilmektedir. Ancak bu süre hastanın büyüme ve gelişim dönemine, kapanış bozukluğunun derecesine, hastanın ağız bakımına, tedaviye uyumuna, hekim ile uyumuna bağlıdır.

Sorunuz mu var? Bizi hemen arayın!

Ortodontik tedavi nedir ne kadar sürer?

Ortodontik tedavi süresi, hastaların ortodondik tedavi prosedürüne ve ortodontik problemine göre değişiklik gösterebilir. İstenilen sonuca ulaşıncaya kadar sürdürülen ortodontik tedavi için ortalama 1 yıl süreceğinden bahsedebiliriz. Ancak bazı bireylerin biyolojik yapılarına, problemin şiddetine, diş ve çene kemiği sağlığına göre bu süre 2 yılın üstüne de çıkabilir

Ortodonti tedavisine başlamak için en uygun yaşlar hangisidir?

Ortodonti tedavisi yaş sınırı için kesin bir yaş aralığı vermek çok doğru olmayacaktır. Ancak, çok küçük yaşlarda, henüz diş oluşumu tamamlanmadığı için ortodontik tedavi çoğunlukla mümkün olmamaktadır.

Ortodontik açıdan tedaviye ihtiyaç duyulan durumlar ne kadar erken tespit edilirse, tedavi süreci ve sonuç o kadar başarılı olmaktadır. Bu yüzden 7 yaşından itibaren düzenli diş hekimi kontrolü önerilmektedir. Ön çapraz kapanış, ön dişlerin dışarıya doğru fırlaması, üst çenedeki darlık gibi durumlar bu yaşlarda kendini belli edebilen sorunlardır. Ortodontik tedaviye çocuk yaşta başlanması, elbette birçok açıdan avantajlıdır; ancak günümüzde ortodontik tedavi, yetişkin hastalarda da sık sık uygulanmakta ve başarılı sonuçlar alınmaktadır.

Teller dişleri çürütür mü?

Ortodontik tedavi sürecinde uygulanan diş telleri ve braketler dişleri çürütmez; ancak sabit diş teli uygulanmış hastaların diş hijyenine her zamankinden daha fazla önem vermeleri gerekmektedir. Eğer ağız hijyenine gereken önem verilmez ise teller ağızda uzun süre kaldığından dişlerde çürüklere neden olabilir. Bu durum, hareketli ortodontik tedaviler için geçerli değildir. Apareyler çıkarılabildiği için rahatlıkla temizlenebilmektedir.

Diş tellerinin takılması esnasında canımız yanar mı?

Diş tellerinin dişe uygulanması aşamasında hasta herhangi bir acı hissetmez; ancak diş telleri takıldıktan sonra 7 ila 10 günlük bir zaman dilimi, diş tellerine adaptasyon dönemi olarak belirtilebilir. Bu dönemde konuşma, yemek yeme, gülümseme sırasında dudak ve yanak hareketleri nedeniyle oluşan sürtünmeden bir miktar acı hissedilebilir. Kısa bir süre sonra dudaklar ve yanaklar tellere ve braketlere alışır ve bu muhtemel hassasiyet son bulur.

Tedavi sonuçlandıktan sonra dişler tekrar bozulur mu?

Ortodontik tedavi sonrasında dişlerin tekrar bozulma ihtimali, dişlerin tedavi öncesi durumuna ve problemin türüne bağlı olarak değişmektedir. Örneğin, ayrık diş probleminde tedavi sonrasında da dişlerin yeniden ayrılması söz konusu olabilirken çapraz kapanış gibi durumlarda sorunun tekrarlama ihtimali çok azdır. Dişlerin eski haline dönmesini engelleyen bazı önleyici tedaviler vardır. “Retainer” ya da “pekiştirme” olarak adlandırılan bu tedaviler uygulandığında sonucun kalıcı olması sağlanabilir. Aktif tedavi ve pasif tedavi olarak ikiye ayrılan ortodonti tedavisinin aktif tedavi sürecinde, dişlerin yeri değiştirilirken pasif tedavi sürecinde ana tedavi pekiştirilir ve dişlerin konumu korunarak dişlerin sabitlenmesi amaçlanır.

Ortodonti - Mutlu İnsanlar