Kanal Tedavisi Nedir?

Kanal tedavisi, enfekte olmuş ya da çürümüş dişin hasarlı kısmının çıkarılması ve dişin dezenfekte edilerek kurtarılmasını sağlayan bir tedavi yöntemidir.

Kanal Tedavisi Nasıl Uygulanır?

Endodontik tedavi ile enfekte olmuş sinir dokusu, kan damarları ve diğer hücresel artıklar kök kanalından uzaklaştırılır. Daha sonra kanal eğeleri ve dezenfektan solüsyonlar aracılığıyla kök kanal boşluğu temizlenip şekillendirilir. Diş, doku dostu materyaller kullanılarak sızdırmayacak şekilde doldurulur.

blank

Her insanın ağız boşluğunda bakteri bulunmaktadır. Bu bakteriler aldığımız gıdalarla birleşerek asitlerin oluşmasına neden olur ve diş minesine zarar verir. Diş minesinde oluşan çürükler ise tedavi edilmediği takdirde mine tabakasının altındaki ikinci katman olan dentin tabakasına ilerler. Dentin tabakası, ağrı yoluyla bizi uyarır. Diş ağrısına rağmen çürük tedavi edilmezse mikroorganizmalar pulpaya doğru ilerlemeye devam eder. Pulpa kendini korumak için çeşitli şekillerde bizi uyarır. Bu uyarılara rağmen diş tedavisi yapılmazsa mikroorganizmalar damar ve sinirleri tahrip ederek iltihap oluşmasına neden olur.

Pulpada oluşan iltihabın diğer nedeni de dişe alınan darbe sonucu oluşan travmalardır. Dişe gelen darbe, kök ucundan diş köküne ulaşan sinir ve damarları kopararak dişin canlılığını yitirmesine neden olabilir. Ağız içerisinde bulunan mikroorganizmaların canlılığını yitiren alana eklenmesiyle de pulpada iltihap oluşur.

blank

Sorunuz mu var? Bizi hemen arayın!

Kanal tedavisi nedir?

Kanal tedavisi yapılmış bir dişin ömrü ne kadardır?

Kanal tedavisi yapılmış diş, hekim kontrollerini aksatmayarak, ağız ve diş hijyenine önem vererek gereken hassasiyet gösterildiği takdirde bir ömür boyu sizinle kalabilir.

Kanal tedavisi neden yapılır?

Kanal tedavisi, çürük ya da diş kökü problemleri gibi durumlarda dişi kaybetmemek adına uygulanan bir tedavidir.

Kanal tedavisi ağrılı bir işlem midir?

Kanal tedavisi öncesinde, işlem uygulanacak diş lokal anestezi ile uyuşturulduğu için hasta herhangi bir ağrı ya da acı hissetmez. Ancak şiddetli ağrı ve enfeksiyonun yoğun olduğu bazı vakalarda uyuşmanın gerçekleşmesi zaman alabilmektedir. Bu noktada, hekim tarafından farklı uyuşturma teknikleri tercih edilebilmektedir.

Kanal tedavisi gerektiren durumlar nelerdir?

Kanal tedavisini gerektiren durumlar aşağıdaki gibi sıralanabilir:

• Derin çürükler
  • Dolgu ve kuron tedavisine rağmen geçmeyen şikâyetler
  • Dişlerde oluşan kuron ya da kök kırıkları
  • Sıcak ve soğuğa karşı gözlenen diş hassasiyeti
  • Diş pulpalarının zarar görmesi
  • Çatlamış dişler
  • İlerlemiş diş eti hastalıkları sonrasında oluşan pulpa hasarı
  • Yansıyan diş ağrıları

Kanal Tedavisi - Mutlu İnsanlar