ENDODONTİ - Kanal Tedavisi Nedir?

Kanal tedavisi, enfekte olmuş ya da çürümüş dişin hasarlı kısmının çıkarılması ve dişin dezenfekte edilerek kurtarılmasını sağlayan bir tedavi yöntemidir.

ENDODONTİ - Kanal Tedavisi Nasıl Uygulanır?

Endodontik tedavi ile enfekte olmuş sinir dokusu, kan damarları ve diğer hücresel artıklar kök kanalından uzaklaştırılır. Daha sonra kanal eğeleri ve dezenfektan solüsyonlar aracılığıyla kök kanal boşluğu temizlenip şekillendirilir. Diş, doku dostu materyaller kullanılarak sızdırmayacak şekilde doldurulur.

İmplant diş yerleştirme işlemi ne kadar sürer?

Yerleştirilecek bölgeye ve implant diş sayısına bağlı olmakla beraber ortalama 30-60 dakika arasında süren bir işlemdir.

İmplant diş yerleştirildikten sonra neler yiyebilirim?

Diş hekiminiz operasyonu takip eden birkaç gün için size yumuşak yiyeceklerin ağırlıkta olduğu bir diyet önerecektir.

Dental İmplant bakımında benim rolüm nedir?

Fırçalama ve diş ipi kullanımı evde yapılacak tedavileri kapsamakla birlikte düzenli olarak diş hekimine gitmeniz gerekmektedir.

İmplant dişlerin ömrü ne kadardır?

Uygun şekilde kullanılıp, bakımı yapıldığı takdirde 40 yılı aşkın süre ile implantlarınız size hizmet edecektir. Megadentist implantdişleriniz için ömür boyu yenileme garantisi sunmaktadır.

Eğer implant diş kemikle birleşmez ve başarısız olursa ne olur?

İmplant bulunduğu yerden çıkartılır ve o bölgenin iyileşmesi beklenir. Yeterli süre sonunda mevcut kemik uygun ise başka bir implant o bölgeye yerleştirilir.

İmplant dişler sigorta kapsamında mıdır?

Çoğu işlem gibi dental implantta sigorta kapsamına girmemektedir. Diş hekimlerimiz sizler için uygun ve avantajlı ödeme seçenekleri sunmakadır.

Gönder

DİŞ (pulpa dokusu) neden/nasıl iltihaplanır?

Her insanın ağız boşluğunda bakteri bulunmaktadır. Bu bakteriler aldığımız gıdalarla birleşerek asitlerin oluşmasına neden olur ve diş minesine zarar verir. Diş minesinde oluşan çürükler ise tedavi edilmediği takdirde mine tabakasının altındaki ikinci katman olan dentin tabakasına ilerler. Dentin tabakası, ağrı yoluyla bizi uyarır. Diş ağrısına rağmen çürük tedavi edilmezse mikroorganizmalar pulpaya doğru ilerlemeye devam eder. Pulpa kendini korumak için çeşitli şekillerde bizi uyarır. Bu uyarılara rağmen diş tedavisi yapılmazsa mikroorganizmalar damar ve sinirleri tahrip ederek iltihap oluşmasına neden olur.

Pulpada oluşan iltihabın diğer nedeni de dişe alınan darbe sonucu oluşan travmalardır. Dişe gelen darbe, kök ucundan diş köküne ulaşan sinir ve damarları kopararak dişin canlılığını yitirmesine neden olabilir. Ağız içerisinde bulunan mikroorganizmaların canlılığını yitiren alana eklenmesiyle de pulpada iltihap oluşur.

Herhangi bir sorunuz mu var?