Woman undergo dental scaling treatment

Kanal tedavisi, çürümüş ya da enfekte olmuş dişin hasarlı kısmının çıkarılarak kurtarılmasını sağlayan bir tedavi türüdür. Kanal tedavisinde dişin hasarlı kısmı çıkarılır ve diş dezenfekte edilerek tedavi edilir.

Kanal Tedavisi Nedir?

Diş minelerinde oluşan çürükler tedavi edilmediği takdirde mine tabakasının altında bulunan katman olan dentin tabakasına doğru ilerler. Dentin tabakası ise ağrı yoluyla uyarı sağlar. Diş ağrısına rağmen çürük tedavi edilmezse mikroorganizmalar pulpaya doğru ilerler. Uyarılara rağmen diş tedavisi yapılmazsa mikroorganizmalar damar ve sinirleri uyararak iltihap oluşmasına sebep olur. Bu nedenle çürümüş ve hasar almış dişin tedavisi için kanal tedavi yapılır.

Kanal tedavisi, enfekte olmuş ya da çürümüş dişin hasarlı kısmının çıkarılması ve dişin dezenfekte edilerek kurtarılmasını sağlayan bir tedavi yöntemidir.

Kanal tedavisi yapılmış diş, hekim kontrollerini aksatmayarak, ağız ve diş hijyenine önem vererek gereken hassasiyet gösterildiği takdirde bir ömür boyu sizinle kalabilir.

Kanal tedavisi, çürük veya diş kökü problemi yaşanması halinde dişi kaybetmemek için yapılan bir tedavi yöntemidir.

Kanal tedavisi işlemi uygulanacak diş lokal anestezi ile uyuşturulur. Bu sayede herhangi bir ağrı veya acı hissetmez. Ancak şiddetli ağrı ve enfeksiyon olması halinde uyuşma zaman alabilir. Bu noktada doktorlar farklı uyuşturma yöntemleri tercih edebilir.

Enfekte olmuş sinir dokusu, kan damarları ve diğer hücresel artıklar kök kanalında uzaklaştırılır. Kanal eğeleri ve dezenfektan solüsyonlar ile kök kanal boşluğu temizlenip şekillendirilir. Diş doku dostu materyaller yardımıyla sızdırma yapmayacak şekilde doldurulur.

Kanal tedavisini gerektiren durumlar şu şekilde sıralanabilir;

• Dolgu ve kuron tedavisine karşın geçmeyen rahatsızlıklar
  • Derin çürükler
  • Dişlerde meydana gelen kuron veya kök kırıkları
  • Sıcak ya da soğuğa karşı oluşan diş hassasiyeti