İmplant Diş Tedavisi

İmplant Nedir

İmplant; eksik dişlerin yerine konması amacıyla, çene içerisine yerleştirilen çoğunlukla vida şeklindeki yapay bir diş tir . Çene kemiği titanyumu vücudun bir parçası olarak kabul eder, implantlar çoğunlukla titanyumdan yapılmaktadır ve implantların yüksek doku uyumu nedeniyle başarı oranı oldukça yüksektir. Diş hekimliğinde çok yaygın kullanım alanı bulma nedeni; tek diş eksikliklerinden, hiç dişi olmayan hastalara kadar, çok geniş bir alanda uygulanabilir olmasıdır. Bu uygulama diğer dişlere hiç etki edilmeden gerçekleştirilir. Gerek çiğneme hissinin doğala en yakın olması, gerekse diğer dişlere müdahale etmeden tedavi imkanı yaratması; yaşadığımız yüzyılda implant içeren yöntemleri, en çok uygulanan tedavi yöntemlerinden biri haline getirmiştir.
İmplant; Diş eksikliklerinin tamamlanması dogal dişe en yakın çözümlerin üretilmesi amacıyla uygulanan bir tedavi yöntemidir,

İmplant Nasıl Yapılır? İmplant Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Cerrahi olarak implant uygulama süresi gözünüzde büyütmemeniz gereken makul bir süredir. İmplant yapımı küçük bir cerrahi müdahaledir. İşlem kemik içerisine yapılıyor olması nedeniyle tam steril bir ortamda çalışılması zorunludur. Diş eti kaldırılır ve kemik içerisine açılan küçük bir yuvaya implant yerleştirilir. Sonrasında bu yuvanın üzeri işlemin başında kaldırılan diş eti ile kapatılır.

Tüm bu işlemler yapılırken hastaya lokal anestezi verilir. Anestezinin uygulanması öncesi enjeksiyon yöntemi kullanılır. İşlem yapılacak bölge 15 dakikalık bir zaman diliminde uyuşur. Bu zaman zarfını beklemeden işe koyulmak, hastaların acı çekmesine sebebiyet verebilir. İmplant tedavisi yapılırken bu duruma riayet edilmezse ağrılı bir tedavi süreci geçirilebilir. Gerekli olan süre bitince, tedavinin uygulanacağı bölge tamamen uyuşur ve diş eti kaldırıldığında hasta bunu hissetmez. Uygulanan anestezi aynı zamanda kanamayı durdurucu bir etki gösterir. Tedavi sürecinde genellikle kanama görülmez. Tükürük ve ağız içindeki soğutma sıvısı -ki bu genelde fizyolojiktir- hızlı bir şekilde çekilir. Uygulama bölgesine tükürüğün girmesi istenmeyen bir durum oluğu için implant yuvası hızla açılır. Bu işlem yaklaşık 10 dakika kadar sürer. İmplantın yerleştirilmesi ise 30-40 saniyelik bir işlemdir. Sonrasında implantın vidası takılır ve diş implantı yerleştirilir. Toplam süre yaklaşık 40 dakikayı bulur. İmplant diş yapımının 5 dakikalık bir zaman diliminde yapıldığına dair internette birçok yanlış bilgi mevcuttur. Elbette çok uzun süren bir işlem olmamakla birlikte 5 dakika kadar kısa bir sürede yapılması mümkün değildir. Özellikle birden fazla implant diş yaptıran hastalarda operasyon süresi 2 saati dahi bulabilir. Ayrıca bu süre zarfında hasta ara ara dinlenmeye bırakılmalıdır.

İmplant, titanyum veya alaşımlarından üretilir. Ağız sıvılarından etkilenmez ve çene kuvvetine dayanacak şekilde yapılır

Dişi çekip hemen sonrasında implant tedavisi yapılmasına “immediat implant uygulaması” ismi verilir. Uygun koşullar sağlandığında tercih edilebilen bir tekniktir. Bu işlemde en büyük risk diş çekim soketinde bulunan enfekte dokulardır.

Diş çekiminin ardından implant yerleştirerek buradaki kemiğin erimesinin de önüne geçilmiş olunur.

Hatta hemen yükleme tekniği ile diş çekilir çekilmez yapılan implantın üstüne diş yapılabilmektedir. Bu sayede kişiler çekilen dişlerinin yerine hemen yeni dişine kavuşmuş olurlar.

Kemik gelişimini tamamlamış, 18 yaşın üzerinde olan, yeterli kemiği olan, genel sağlık sorunu olmayan herkes implant yapabilir.

İmplant yapılmasını zorlaştıracak sağlık problemlerine sahip olan insanlar için uzmanlar alınabilecek bir takım basit önlemlerle operasyon rahat bir şekilde gerçekleştirilebilir.

İmplant tedavisi çok uzun bir tedavidir, algısının yanlış olduğunu uzmanlar tarafından ifade edilmiştir, İmplant uygulamalarının cerrahi bölümü, yerleştirilecek olan implant sayısına bağlı olmak üzere, bir ya da iki seanslık bir işlemdir..

İmplantlardan destek alarak yapılacak protezlerden önce, yerleştirilen implantların kemiğe bağlanması için belirli bir süre geçmesi gerekmektedir. Bu sürenin implantın yüzey teknolojisine, hastanın iyileşme kabiliyetine ve implantın yerleştirildiği kemiğin kalitesine göre 1 aydan 6 aya değişebilmektedir.

Tüm cerrahi işlemler lokal anestezi ile yapılacağından işlem sırsaında ağrı duymazsınız. Lazer destekli olarak yapılan uygulamalarda genellikle işlem sonrası şiş ve ağrı da minimum seviye de olur. Hekiminiz tarafından verilen ağrı kesiciler işlem sonrası hissedeceğiniz ağrıyı engelleyecektir.

implant-dis

Hasta ağzına yerleştirilmiş bir İmplantın kullanım süresini belirleyen en önemli faktör hastanın günlük bakımına gösterdiği özendir. Tüm hastalar gibi İmplant taşıyan hastalar da mutlaka 6 ayda bir diş hekimine başvurmalı ve diş temizliği yaptırmalıdır. Bu kontroller sırasında bir sorun tespit edilirse erken müdahale edilerek sorunların ilerlemesi de engellenebilir.

Vücuttaki kemik erimesi ile ağızdaki kemik erimesi birbirinden  farklı sağlık sorunlarıdır. Vücutta aşırı oranda kemik erimesi olsa bile ağızda çok iyi bir kemik olabildiği gibi vücutta çok iyi bir kemik olduğu halde ağızdaki kemik seviyesi yetersiz olabilir.

Evet, mini dental implant teknolojisi sayesinde mevcut hareketli protezler ameliyat sonrasında implantlara adapte edilerek kullanılabilir.

Dental implantlar titanyumdan üretilmektedir. İnsan vücuduna son derece biyouyumlu olan titanyum, her hangi bir alerji riski yaratmayan, toksik olmayan kıymetli bir metaldir.