Megadentist Blog

Şeffaf Diş Teli Tedavisi Nedir? Şeffaf diş teli estetik kaygılar sebebiyle son yıllarda daha çok tercih edilen ortodonti tedavilerinden biridir. Diş teli tedavisi dişlerin diziliş ve şekil bozukluklarını, çarpıklıkları, ağız kapanış bozukluklarını düzeltmek için uygulanan tedavi şeklidir. Diş teli tedavisi yaygınlaştığı ilk yıllardan günümüze kadar halen metal braketler yardımı ile yapılmaktadır. Metal braketler
Ağzındaki tüm dişleri kaybetmişse tam (tam) protezlerin yapılması gerekmektedir. Son yıllarda total protezler artık dişsiz ağızlar tek şansı olmaktan çıktı. Çene kemiğine yerleştirilen dental implantlar ve bunlardan destek alınarak hazırlanan implant üstü protezler ile artık hastalara kendi dişleriyle çiğniyormuş hissi vermekte ve bu sebeple sıklıkla tercih edilmektedir. Tam protezler ısırma kuvvetleri ile
Diş Teli Fiyatları ve Tedavi Ücreti Nasıl Belirlenir? Ortodonti Fiyatları çeşitli faktörlere bağlı olarak değişmektedir. Tedavinin süresi, Hastanın ihtiyacına ve isteğine göre kullanılan malzeme türü (Metal, Seramik, Lingual) ve kalitesi, hastanın yaşı, diğer tedavilere ihtiyaç duyup duyulmamasına göre, Tedaviyi yapacak olan Ortodontistin eğitimi, tecrübesi ve şöhreti, Ülke, Şehir ve tedavinin
İmplant bakımı diş ekimi sonrasında  üzerinde hassasiyetle durulması gereken bir konudur. İmplant, diş kökünün yerine çene kemiği üzerine tutturulan yapay taşıyıcı diş kökleridir. İmplant işlemi tamamlandıktan sonra hasta implantın üzerine kendi beğeneceği türde ve modelde diş monte edilmesini istemektedir. Bu kaplama, porselen veya zirkonyum türlerinde bir ürün olabilir. İmplant hastaya bir
Kronik iltihap sonucu diş eti büyümesi Diş eti büyümesi bazı vakalarda, kronik iltihaplı diş eti büyümeleri saplı veya yaygın bir tarzda tümöre benzer gelişmeler gösterebilirler. Bu büyümeler dişeti papilinden olduğu gibi dişeti kenarı veya yapışık dişetinden köken de alabilirler. Bu lezyonlar çok yavaş olarak büyürler ve ağrısızdırlar. Bazen kendiliğinden küçülürler
Dişlerimiz, çekiciliğimizin en önemli öğelerinden biridir. Yaşam kalitemizi arttırır ve Bize özgüven verirler. Yediklerimizden zevk almayı, rahatça gülebilmeyi, anlaşılır şekilde konuşabilmeyi, hayata iyimser bakabilmek için kendimize güvenmemizi sağlarlar. Hayat, dişlerimizde izlerini bırakır. Çoğunlukla bir ya da daha fazla dişimizi, diş ve dişeti hastalıkları (örn. Periodontitis) ya da kazalar (spor veya günlük hayattaki
İmplant diş tedavisinde risk var mıdır? Her uygulamada ve operasyonda olduğu gibi diş implantında da küçük riskler söz konusu olabilir. Bu küçük riskleri en aza indirmek için dental önlemler alınmalıdır. Dental önlemler olarak hastaya sorulan herhangi bir hastalığı geçirdiği operasyonların olup olmadığı ve yapılan testlerle sağlanır.  Önceden bilinen her türlü
Tüm dünyayı etkisi altına alan koronavirüs,  hızlı bir şekilde yayılıyor. Eğer ateş, öksürük, kas ağrısı gibi belirtileriniz varsa diş muayenenizi erteleyin. Korona virüs, dünyada 100’den fazla ülkeye yayıldı. Birçok ülkede virüs kalabalık ortamlardan yayılmaya başlaması ile Korona virüsten korunmak için çevremizdeki birçok kişi, verilen tavsiyeler doğrultusunda kendince önlemlere uymalıdır. Tüm
Bugünlerde dünyanın başı, covid-19 virüsü ile dertte. Bu süreçte en önemli yapılacak şey; hijyene dikkat etmek ve evde kalmak. Hastaneler ile kontağın en aza indirilmesi; hem kendimiz, hem çevremiz hem de sağlık çalışanları için büyük bir önem taşıyor. Peki ya bu zor günlerde, diş tedavilerine devam etmeli miyiz? Hangi durumlarda
Doğru diş fırçalama tekniği ve yararları Doğru diş fırçalama tekniği nasıl olmalıdır? Dişlerimizi korumanın en etkili yolu düzenli olarak fırçalamaktır. Diş fırçalama işlemi ortalama 2 dk sürmeli, her dişin üzeri 8-10 kez fırçalanmalıdır. Diş fırçalarken mutlaka diş diş eti birleşim yeri özellikle fırçalanmalıdır. Amaç diş yüzeyindeki yemek artıklarını, bakteri plağını
Gülüş Estetiği Nedir ?  Gülüş estetiği bir diğer adıyla Gülümseme tasarımı estetik diş hekimliğinin bir kolu ve kozmetik diş hekimliği kapsamında  diş kaplama, kompozit yapıştırma, diş implantları,  diş beyazlatma ve diğer diş estetiği  işlemleri aracılığı ile  gülümseme görünümünü iyileştirme işlemidir.  Bu estetik diş tedavilerinin amacı diş yapısını ve gülündüğünde ki  diş eti görünüşünü estetik bir biçimde düzenlemektir. Bu işlem
Diş Teli – Ortodontik Tedavilerin Önemi Diş teli kullanımındaki ana sebep hiç kuşkusuz daha sağlıklı ve estetik dişlere sahip olmaktır. Birçok kişi dişlerinde bulunan çarpıklık ve çene problemleri yüzünden rahatça gülümseyemez. Hasta sahip olduğu bu problemler için ortodontinin deneyim ve tedavi yöntemlerinden doğru şekilde yararlanır. Ortodontik tedavi hastanın hem estetik